SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

==> ASSALAMUALAIKUM
==> WELCOME
==> AHLAN WA SAHLAN

Selasa, 31 Ogos 2010

KARANGAN-UCAPAN MAJLIS PERSARAAN GURU BESAR

Yang Dihormati Pengerusi Majlis. Yang dirai, Tuan Guru Besar, Encik Mohd Zaini Makhtar bin Che Kassim, guru-guru penolong kanan, guru-guru dan rakan-rakan sekalian. Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada warga dewan.

        Terlebih dahulu, saya ingin mengucapkan terima kasih kerana telah memberi peluang kepada saya untuk menyampaikan ucapan sekalian kepada yang dirai.

         Bermula esok, kita tidak akan melihat lagi kelibatnya disini dan tidak lagi mendengar tegurannya kerana hari ini adalah perjalanannya yang terakhir untuk menamatkan kerjayanya sebagai seorang pendidik di sekolah ini.

Hadirin dan hadirat sekalian,
          Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Jadi hari ini, walaupun jasanya tidak minta dibalas, tetapi kita berusaha untuk mengenang beliau.
Sebagai anak didiknya, hanya rakaman terima kasih terhadap budi yang diberikan.

          Sepanjang berkhidmat sebagai guru besar sejak 26 tahun, banyak kejayaan yang telah diraih.

Para guru dan rakan-rakan sekalian,
          Sebagai guru besar, sikap kebapaan beliau begitu terserlah. Beliau seorang yang tegas dan sering memberi teguran kepada anak didiknya.

          Wahai guru besaryang dikasihi. Harap-harap menghadapi hari persaraan, sihatlah diri dan tenangkan fikiran. Kami memang tidak rela melepaskanmu seperti tebu di mulut gajah. Yang mampu kami lakukan ialah berdoa semoga kebahagiaan sentiasa bersamamu.

          
          Sekian, terima kasih.

12 ulasan: